Jakimi kanałami znaleźć pracownika?


Stworzyłaś/eś ogłoszenie o pracę, które odzwierciedla potrzeby Twojej firmy i stoisz przed kolejnym krokiem, podczas którego pokażesz ogłoszenie światu i dotrzesz do kandydatów?
Jeśli już wiesz, kogo dokładnie potrzebujesz zatrudnić do swojej firmy, czas na działanie.  Masz kilka możliwości, które warto rozważyć. Nie musisz ograniczać się tylko do jednej, być może ich synergia pozwoli Ci znaleźć zaangażowanego i kompetentnego pracownika…


Dział HR

Jeśli posiadasz dział HR, niepotrzebne Ci nasze porady. Wykwalifikowany pracownik działu pomoże Ci nie tylko w napisaniu oferty pracy, ale także w zrekrutowaniu odpowiedniego pracownika.


Portale z ogłoszeniami o pracę

Najpopularniejsze z nich to Pracuj.pl lub InfoPraca.pl. W przypadku rekrutacji pracowników na niższe stanowiska, dobrze sprawdzą się strony typu gumtree.pl. Na tego typu strony codziennie zagląda tysiące osób, które aktualnie poszukują pracy.


Portale społecznościowe

LinkedIn to potęga w kwestiach rekrutacji. Skorzystaj z opcji dostępnych w rozszerzonym pakiecie i dotrzyj ze swoją ofertą do właściwych kandydatów. Możesz także zamieścić ogłoszenie o pracę na Facebooku, który niedawno udostępnił dedykowaną (do tego celu) sekcję. Wystarczy tylko włączyć odpowiednie promowanie i możesz mieć pewność, że oferta wyświetli się tym, których poszukujesz.


Urząd Pracy

Możesz skontaktować się z Urzędem Pracy. Jego pracownicy pomogą Ci znaleźć odpowiednią osobę spełniającą podane przez Ciebie wymagania.


Targi pracy

Targi pracy, szczególnie organizowane na uczelniach wyższych, to doskonała okazja, by zrekrutować studentów, którzy dopiero wkraczają na rynek pracy. To także szansa, że będzie można ich wyszkolić "od początku" - pod konkretne stanowisko.


Agencje HR

Rekrutację i selekcję zgłoszeń możemy też zlecić profesjonalnej agencji pracy, która rekrutowaniem pracowników zajmuje się na co dzień. Jej pracownicy pomogą nam stworzyć ogłoszenie, a także znaleźć najlepiej wykwalifikowaną osobę.


Poczta pantoflowa

Czasem nie trzeba szukać daleko. Może okazać się, że nasi pracownicy (lub znajomi) znają osobę, która doskonale nada się na tworzone stanowisko. Warto nagrodzić polecającą osobę, jeśli kandydat się sprawdzi. W końcu dobra rekomendacja pozwoli nam zaoszczędzić dużo pieniędzy i czasu.


Jeśli chcesz zatrudnić pracownika, ale boisz się, że nie posiadasz wystarczających finansów, sfinansuj zatrudnienie w ramach preferencyjnego kredytu obrotowego lub inwestycyjnego, który posiada wsparcie unijne w ramach programów PLG Cosme i De Minimis. O szczegóły pytaj naszych konsultantów.
Gdybyś miał/a problem z utworzeniem oferty pracy, skorzystaj z wytycznych podanych w naszym poprzednim artykule, w którym doradzamy, co powinno się znaleźć w ogłoszeniu o pracę.