Jak bez kosztów promować firmę w Internecie?

bez kosztów promować firmę


Promocja własnego biznesu w Internecie to kwestia, którą przeważnie kojarzymy z takimi czynnościami, jak na przykład pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarkach, zatrudnianie specjalistów do prowadzenia fanepage’y na portalach społecznościowych, czy chociażby standardowe banery reklamowe.


Co łączy wymienione powyżej rozwiązania? Z pewnością mogą być one skuteczne, ale jednocześnie: kosztują i to czasami całkiem sporo. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że możliwe jest także promowanie swojego biznesu w sieci za darmo lub przy naprawdę znikomych kosztach finansowych.


Jak tanio promować swoją firmę w Internecie?


Sposobów w tym zakresie jest kilka. Oto najciekawsze i najbardziej skuteczne:


1. Blog firmowy


Często mówi się, że informatyzacja powoduje spadek czytelnictwa a Internet stopniowo niszczy nawyk czytania. Nic bardziej mylnego. Ludzie nadal lubią czytać i czytają dużo, tyle że częściej, zamiast sięgać po prasę, korzystają w tym celu z Internetu.

Prowadzenie własnego bloga to świetny sposób na przyciągnięcie klientów, a tym samym promocję naszej firmy. Przede wszystkim w ten sposób nawiązujemy zupełnie inny rodzaj kontaktu z klientami, niż umożliwia to samo przedstawienie oferty naszej firmy, nawet jeśli teksty ofertowe zostały napisane przez najlepszego copywritera.

Blog zapewnia nam nie tylko "klientów", ale również "czytelników". Oznacza to, że spora grupa osób trafi na stronę naszej firmy nie w wyniku szukania jakiejś konkretnej usługi, lecz właśnie w celu przeczytania tekstu mieszczącego się w interesującej czytelnika tematyce.

W ten sposób, umożliwiamy sobie łatwą "konwersję" czytelników w klientów. Co więcej, blog sprawi, że nasza strona będzie odwiedzana regularnie również przez byłych klientów. Oznacza to, że w przypadku, gdy taka osoba będzie chciała ponownie skorzystać z usług mieszczących się w oferowanej przez naszą firmę kategorii, najpewniej wróci do nas, zamiast szukać oferty na stronach innych firm.


2. Darmowe portale z ogłoszeniami


Kolejna ciekawa opcja. Być może nie tak prestiżowa, jak blog firmowy (firmy prowadzące blogi są odbierane przez klientów jako bardziej profesjonalne), ale również wysoce skuteczna a przede wszystkim- całkowicie darmowa. Zamieszczając ogłoszenia zawierające syntezę oferty naszego biznesu na wielu różnych portalach, siłą rzeczy będziemy generować większy ruch na stronie naszej firmy: wbrew pozorom, wielu klientów nadal uważnie przegląda portale z ogłoszeniami.

Co również ważne, tego rodzaju portale przeważnie są dobrze pozycjonowane. Przykładowo wpisując frazę "nauka języka szczecin" wyszukiwarka Google pokaże nam popularny portal Olx.pl już w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania.


3. Darmowa strona lądowania oraz newsletter 


W Internecie dostępne są również opcje, dzięki którym możemy całkowicie za darmo zbudować tzw. stronę lądowania oraz założyć newsletter. Przykład strony oferującej takie rozwiązania to MailerLite: stronę lądowania możemy tam zbudować za darmo, a newsletter zawierający do 1000 kontaktów również jest całkowicie darmowy. 


4. Google Moja Firma oraz Google Maps


Oba te rozwiązania są darmowe. Co zyskujemy dzięki nim? Przede wszystkim, założenie profilu naszej firmy w Google poprawia pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czasami także Google zamieszcza informację na temat naszej firmy ponad wynikami wyszukiwania dla danej frazy: z jednej strony w oczywisty sposób kieruje to do nas klientów, z drugiej zaś firma jest odbierana jako profesjonalna i bezpieczna- w końcu sam Google wyświetla nazwę firmy w uprzywilejowanym miejscu.


Dofinansowanie unijne na rozwój


Nie satysfakcjonują Cię wyłącznie bezpłatne możliwości promowania firmy? Skorzystaj ze wsparcia unijnego w ramach preferencyjnych kredytów unijnych, które możesz przeznaczyć na dowolny cel. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kredytach z rządową gwarancją spłaty, koniecznie skontaktuj się z naszym konsultantem.


A jeśli zainteresowała Cię tematyka promocji firm, przeczytaj, jak wypromować firmę korzystając ze wsparcia unijnego, a także jakie są bezpłatne narzędzia, jakie usprawnią pracę w małej firmie.