Porozmawiaj z ekspertem

 +48 12 200 50 08

Bezpieczeństwo naszych Klientów

 

 

Zależy nam na uczciwych i dobrych Partnerach Biznesowych.  Każdy doradca OneCredit.pl działa uczciwie i rozważnie, oraz nie nadużywa swojej dominującej pozycji wynikającej z przewagi zasobów, w tym kwalifikacji lub kompetencji osób działających w jego imieniu.

 

Poniżej prezentujemy 5 podstawowych wskazówek co zrobić w momencie gdy zauważymy coś niepokojącego.

 

 

 

Bezpieczeństwo naszych Klientów

 

 

Zależy nam na uczciwych i dobrych Partnerach Biznesowych.  Każdy doradca OneCredit.pl działa uczciwie i rozważnie, oraz nie nadużywa swojej dominującej pozycji wynikającej z przewagi zasobów, w tym kwalifikacji lub kompetencji osób działających w jego imieniu.

 

Poniżej prezentujemy 5 podstawowych wskazówek co zrobić w momencie gdy zauważymy coś niepokojącego.

 

 

  • Pamiętaj, że doradca OneCredit.pl nigdy nie prosi o skan dowodu osobistego, przelew weryfikacyjny lub zaliczkę.
  • Posługujemy się adresami mailowymi z domeny "imie.nazwisko@onecredit.pl" lub "i.nazwisko@onecredit.pl"
  • Połączenie z naszą witryną jest silnie szyfrowane, o czym świadczy  zamknięta    kłódka w adresie witryny.

Jeśli zauważyłeś coś niepokojącego, otrzymałeś dziwnego maila lub telefon od firmy podszywającej się pod OneCredit.pl możesz przesłać nam maila na adres report@onecredit.pl lub skorzystać z poniższego formularza. 

Jak chronić się przed wyłudzeniem kredytu?

1. Pilnuj swoich dokumentów

 

Wystarczy chwila nieuwagi, by nasze dokumenty trafiły w niepożądane ręce. Dbanie o dokumenty tożsamości, a przede wszystkim dowód osobisty to pierwszy i najbardziej podstawowy krok do tego, by skutecznie bronić się przed próbami wyłudzenia pożyczki lub kredytu.

 

Chroń swoje dokumenty podczas podróży, zwłaszcza w zatłoczonych miejscach, do których zaliczyć można m.in. lotnisko czy środki komunikacji publicznej. Sprawdzaj czy posiadasz przy sobie dowód osobisty bądź inny dokument tożsamości. Gdy zauważysz, że nie posiadasz go przy sobie – niezwłocznie go zastrzeż.

 

Dokumenty posiadające nasze dane osobowe to przedmioty, których posiadanie ogromnie ułatwia oszustom zaciągnięcie pożyczki na nasze nazwisko.

2) Dbaj o bezpieczeństwo danych osobowych

 

Kredyt czy pożyczkę można wyłudzić nie tylko dzięki kradzieży dowodu osobistego. Jeśli więc zależy Ci na bezpieczeństwie swoich finansów, dbaj nie tylko o dokumenty, lecz także o ochronę danych osobowych. Uważaj na to, komu podajesz informacje, takie jak: numer dowodu, PESEL, adres zameldowania czy imiona rodziców.

 

Nie przesyłaj żadnych ważnych danych drogą mailową czy SMS-ową. Informacje z tego typu źródeł można bardzo łatwo wykraść.

3) Przeciwdziałaj – uruchom alerty BIK

 

Usługa stworzona przez BIK z myślą o ochronie klientów pozwala na każdorazowe otrzymywanie wiadomości SMS ze specjalnym powiadomieniem dotyczącym sprawdzania naszej oceny w bazie BIK przez zewnętrzne instytucje takie jak banki czy firmy pożyczkowe.

 

Otrzymanie SMS-a może oznaczać, że ktoś próbuje uzyskać kredyt podając nasze dane. Dzięki alarmowi dowiemy się o próbie potencjalnego wyłudzenia przez daną instytucję zwiększając nasze szanse na szybką i skuteczną reakcję.

 

Nie przesyłaj żadnych ważnych danych drogą mailową czy SMS-ową. Informacje z tego typu źródeł można bardzo łatwo wykraść.

4) Nie wysyłaj skanów dowodu w celu weryfikacji danych

 

Wysyłanie skanów lub zdjęć naszych dowodów osobistych – zarówno listownie, jak i internetowo – jest kolejnym potencjalnie niebezpiecznym działaniem.

 

Podczas zawierania umów na odległość, a także podczas wszelkich weryfikacji tożsamości w serwisach internetowych, często proszeni jesteśmy o przesłanie skanów naszego dowodu osobistego. Będąc świadomi ewentualnych konsekwencji takiego czynu, zgadzamy się na taką prośbę i bezmyślnie dokonujemy wysyłki.

 

Jeśli zależy nam na własnej ochronie, nigdy nie przystawajmy na propozycję przesłania skanów dokumentów, lecz szukajmy innego sposobu potwierdzenia tożsamości – np. poprzez dokonanie bankowego przelewu weryfikacyjnego na symboliczną sumę pieniędzy.

5) Jeśli Twój dowód zginie, nie czekaj – reaguj!

 

Jeśli Twój dowód osobisty zginie – jak najszybciej dokonaj zastrzeżenia dokumentu. Dowód osobisty możesz zastrzec na Policji lub w oddziale banku, w którym posiadasz konto.

 

W przypadku, gdy ktoś spróbuje wyłudzić kredyt na Twój dowód osobisty – zgłoszenie zaginięcia dokumentu chroni Cię przed konsekwencjami oraz pozwala na szybsze odnalezienie sprawcy.

Jak chronić dane do konta bankowego?

 

1) Stwórz dobre hasło

 

Z jednej strony powinno chronić dostęp do konta, z drugiej - dobrze, aby było łatwe w zapamiętaniu. Unikaj typowych ciągów znaków jak "123456", "abcdef", "qwerty" oraz zwykłych słów. Lepiej sprawdzi się przypadkowy ciąg małych i wielkich liter, znaków specjalnych i cyfr.

 

2) Nie używaj takiego samego hasła do różnych systemów

 

Hasło do Twojego konta bankowego musi być unikalne. Jeśli ktoś złamie hasło do Twojej skrzynki mailowej, a hasło do banku będzie takie samo - znacznie ułatwi to włamanie i kradzież środków.

 

3) Regularnie zmieniaj hasło

 

Najlepiej co 3 - 6 miesięcy. To najlepsze zabezpieczenie w sytuacji, gdy nastąpi wyciek danych lub zostaną one wykradzione. Pamiętaj również o zmianie hasła w sytuacji, gdy przypuszczasz, że ktoś mógł poznać Twoje dotychczasowe zabezpieczenie.

 

4) Nie zapisuj nigdzie hasła w przeglądarce

 

Nawet jeśli robisz to na prywatnym komputerze, telefonie lub tablecie, do którego dostęp masz tylko Ty. Jeżeli zgubisz swoje urządzenie lub zostanie ono ukradzione - przypadkowa osoba lub, co gorsza, złodziej bez najmniejszego problemu dostanie się na Twoje konto.

 

5) Nie loguj się na swoje konto z nieznanych urządzeń

 

Nigdy nie wiadomo czy na komputerze nie jest zainstalowane oprogramowanie szpiegujące użytkownika. Może ono, bez Twojej wiedzy, zapisać hasło, którego użyłeś do wejścia na swoje konto. Loguj się tylko z zaufanych urządzeń - najlepiej prywatnego telefonu lub komputera.

 

6) Nie loguj się na konto, gdy jesteś połączony z nieznaną lub otwartą siecią WiFi

 

Z takiej sieci można bez problemu przechwycić hasło do Twojego konta i zalogować się bez najmniejszego problemu. Do konta loguj się tylko, gdy jesteś podłączony z domową lub inną zaufaną siecią, a jeżeli robisz to przez telefon komórkowy bądź połączony ze swoim operatorem.

 

7) Uważaj na phishing, czyli podszywanie się pod Twój bank

 

Na przykład mailowo - w celu wyłudzenia hasła lub innych wrażliwych danych. Żaden bank nie będzie prosił Cię drogą elektroniczną o podanie hasła do konta bankowego. Jeżeli otrzymasz e-maila, który wzbudzi Twoje podejrzenia, koniecznie skontaktuj się z infolinią w celu weryfikacji jego autentyczności.

 

8) Uwierzytelnianie operacji

 

Uważnie czytaj wiadomości SMS przesyłane przez Bank. Sprawdź, czy treść odpowiada złożnej dyspozycji. Wykorzystaj aplikację mobilną Banku do autoryzowania operacji. To rozwiązanie nie tylko wygodne, ale także bezpieczne.

 

9) Chroń swoje urządzenie przed wirusami

 

Na konto bankowe najczęściej logujesz się ze swojego komputera lub telefonu. Zadbaj o to, żeby miały oprogramowanie antywirusowe, nie otwieraj podejrzanych załączników mailowych, unikaj instalowania programów niewiadomego pochodzenia i - jeżeli nie musisz - nie udostępniaj swoich urządzeń obcym osobom.