Zdobądź środki finansowe na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarkach


„Jeśli nie ma Cię w Internecie, to zapewne nie istniejesz.” Nawet, jeśli nie zgadzasz się z tym zdaniem w pełni, to musisz przyznać, że w odniesieniu do działalności firmy, nabiera głębokiego sensu.


Nawet niewielka firma, która sprzedaje swoje produkty i usługi lokalnie - jeśli nie jest obecna w Internecie - nie wykorzystuje wszystkich możliwości rozwoju. Obecność w Internecie, posiadanie własnej strony lub sklepu internetowego – dają nieograniczone możliwości dotarcia do klientów w całej Polsce, a nawet na całym świecie.


Jeśli dbasz o procesy automatyzacji, remarketingu i posiadasz dobrze zbudowaną platformę sprzedażową, możesz liczyć na zysk nawet wtedy, gdy śpisz. W końcu… Internet nigdy nie śpi. Zawsze znajdzie się ktoś, kto o 3 w nocy buszuje po bezkresie elektronicznych zasobów i być może będzie chciał coś od Ciebie kupić…


Klucz do popularności online: obecność w wyszukiwarkach


Samo posiadanie strony internetowej – to nie wszystko. Równie istotne jest to, czy potencjalny klient, wpisujący określne słowa do wyszukiwarki, trafi na Twoją stronę. Aby tak się stało, Twoja strona musi zajmować wysoką pozycję wśród innych wyników (firm), z którymi prowadzisz bój o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google, bo to właśnie z tej wyszukiwarki internauci korzystają najczęściej.


Czym jest pozycjonowanie organiczne i sponsorowane


Na pewno spotkałaś/eś się ze zwrotem „pozycjonowanie”. To właśnie działanie, które sprawia, że Twoja strona osiąga określoną pozycję w wyszukiwarce.

Twoja strona może być pozycjonowana w sposób organiczny (naturalny) i w sposób sponsorowany – za pomocą płatnych kampanii Google Ads (dawniej AdWords).


  • Pozycjonowanie sponsorowane Google Ads – jest działaniem, które przyniesie Ci natychmiastowy efekt. Pozycja Twojej firmy w wyszukiwarce - po wpisaniu określonych fraz – natychmiastowo wzrośnie. Pamiętaj jednak, że za każde kliknięcie pochodzące z kampanii będzie płacisz (w panelu administracyjnych Google Ads). Jeśli potrzebujesz dotrzeć do klientów jak najszybciej, koniecznie skorzystaj z tego działania. Dodatkowym jego atutem jest to, że możesz ustalić, jakie słowa kluczowe będą kierowały do Twojej witryny. Jeśli zrobisz to dobrze, na Twoją stronę trafią tylko te osoby, które poszukują danego produktu lub usługi.


  • Na pewno domyślasz się, że o wysoką pozycje w rankingu Google walczą także inne firmy. Na pewno wśród nich jest też Twoja konkurencja. Pojedynek na kampanie sponsorowane może więc należeć do kosztownych. Dlatego, oprócz płatnych działań, zadbaj o pozycjonowanie organiczne, niepłatne.
  1. Upewnij się, że Twoja strona nie zawiera błędów w kodzie strony. Tak jak treść na stronie jest czytana przez Twoich Klientów, tak kod strony jest czytany przez roboty Google’a, które na podstawie wielu algorytmów, decydują o pozycji Twojej strony.
  2. Oprócz dbałości o kod, zadbaj o treści na swojej stronie. Mają być interesujące, logiczne (nie mogą być np. wpisanymi po przecinku słowami kluczowymi) i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO.
  3. Opisz dokładnie zdjęcia (pamiętaj o parametrze „alt”), korzystaj z nagłówków, linkowania zewnętrznego i wewnętrznego, zamieszczaj odpowiednią ilość wartościowych słów kluczowych, dbaj o opis „description”, tytuł strony.
  4. A jeśli możesz, wyznacz pracownika, który regularnie będzie dodawał nowe artykuły na firmowego bloga.  Już po kilku miesiącach zauważysz, że pozycja Twojej firmy w wyszukiwarkach – znacznie wzrośnie.


Finansuj pozycjonowanie swojej firmy z projektów unijnych


Pisaliśmy niedawno o kredytach ze wsparciem ze środków unijnych, w których gwarantem spłaty zobowiązania jest Bank Gospodarstwa Krajowego. Środki pozyskane w ramach projektów PLG Cosme i De Minimis  – możesz przeznaczyć na dowolny cel. Dzięki kredytom inwestycyjnym i obrotowym możesz sfinansować działania mające na celu zwiększenie widoczności Twojej firmy w Internecie.

Zobacz także, jak jeszcze możesz wypromować firmę korzystając ze wsparcia rządowego.


Jeśli chcesz zapytać nas o szczegóły – skontaktuj się z nami.