Sfinansuj reklamę na Facebooku

Masz firmę, ale brakuje Ci klientów? Powodów może być kilka. Jeden z nich jest dość banalny, ale kluczowy dla działania Twojej firmy: być może Twoi Klienci nie wiedzą o istnieniu Twojego przedsiębiorstwa. Oznacza to, że musisz do nich dotrzeć. Jedną ze skuteczniejszych metod dotarcia jest reklama na Facebooku.


Dlaczego warto reklamować się na Facebooku

Portal Marka Zuckeberga posiada dobrze rozbudowany system promocji sponsorowanych treści. Jednak trzeba podkreślić, że przede wszystkim z Facebooka codziennie korzystają miliony aktywnych użytkowników na całym świecie, a w serwisie spędzają nawet kilka godzin dziennie. Nic dziwnego więc, że wśród nich na pewno znajdują się Klienci także Twojej firmy...


Obeznani z Menedżerem Reklam na Facebooku wiedzą,  że umożliwia on skierowanie reklam do odpowiedniej grupy docelowej. Na etapie tworzenia reklamy możemy ustalić, komu ma się ona wyświetlić, określić płeć i wiek odbiorców, lokalizację i język, a także określić szczegółowe zainteresowania, zachowania lub np. wykształcenie odbiorców treści reklamowych. Dzięki instalacji Piksela Facebooka (specjalnego kodu) na stronie www, możemy także korzystać z opcji remarketingu, czyli wyświetlania reklam osobom, które odwiedziły już naszą stronę internetową. Serwis daje także możliwość określenia miejsc docelowych, w których wyświetli się reklama. I choć korzystanie z niektórych opcji wymaga już pewnej wiedzy lub doświadczenia, warto zgłębić tajniki zasad reklamowania, gdyż dobrze utworzona reklama w tym serwisie, pozwala zrealizować założony przez firmę cel.

A skoro jesteśmy przy celach… to warto dodać, że to od nich powinno się zacząć przygodę z reklamą sponsorowaną na Facebooku...


Cel reklamy

Facebook ułatwia nam nieco działania i na starcie dzieli cele reklamowe na 3 główne kategorie.


1. Świadomość

Jeśli chcemy, by o naszej firmie dowiedziała się jak największa ilość odbiorców, powinniśmy skorzystać z tej grupy reklam. W jej ramach wyróżniamy Rozpoznawalność Marki i Zasięg.

Reklamy (utworzone ukierunkowane na powyższy cel) wyświetlą się dużej liczbie użytkowników i będą stosunkowo tanie. Pamiętajmy, że w tym przypadku algorytmy dbają niekoniecznie o to, byśmy pozyskali od razu wielu klientów, ale abyśmy powiadomili ich o naszym istnieniu i zbudowali rozpoznawalność marki.


2. Działania

Jeśli chcemy uzyskać konkretne działania użytkowników serwisu, przyjrzyjmy się drugiej drugiemu celowi reklam. Dzięki reklamom na Aktywność, Ruch, Instalacje aplikacji, Wyświetlenia filmu, Pozyskiwanie kontaktu lub Wiadomości – możemy uzyskać konkretne działania użytkowników. Jeśli zależy nam na polubieniach postu, fanpage’a, lub zainicjowaniu kontaktu przez Messengera, warto skorzystać z tej kategorii reklam.


Konwersja

Jeśli posiadamy sklep internetowy lub oczekujemy od użytkowników konkretnej akcji, korzystajmy z Konwersji. Często znajduje się ona na końcu lejka sprzedażowego i etap tego typu reklamy poprzedzony jest budowaniem świadomości o marce i kilkukrotnym kontaktem z Klientem. Konwersje, Sprzedaż z katalogu i Ruch w firmie – to ten rodzaj reklamy, który pomoże nam osiągnąć sprzedażowy cel i dopiąć zaplanowane etapy interakcji z fanami. Tego typu reklamy są mocno zorientowane na osiągnięcie celu sprzedażowego, z założenia są jednak droższe, niż reklamy zasięgowe.


Sfinansuj promocję na Facebooku w ramach preferencyjnych kredytów obrotowych lub inwestycyjnych

Czy wiesz, że działania promocyjne firmy możesz zrealizować w ramach projektów dofinansowanych z Unii Europejskiej: PLG Cosme i De Minimis? Są to projekty, dzięki którym możesz skorzystać z niezwykle preferencyjnych kredytów na dowolne działania firmy. Dzięki programom - otrzymujesz gwarancję spłaty zaległości przez Bank Gospodarstwa Krajowego, co przekłąda się na atrakcyjne warunki kredytu. Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem tego typu wsparcia, skontaktuj się z nami.