Jak rozwinąć firmę?


Otworzenie własnej firmy zazwyczaj wiąże się z równie dużą obawą, co nadzieją. Boimy się tego, czy odnajdziemy się w realiach biznesowych, gdy ze zwykłego pracownika, musimy nagle stać się handlowcem, księgową, nierzadko grafikiem, copywriterem lub informatykiem. A to wszystko... obok naszej głównej działalności. Bo oprócz utworzenia strony internetowej i atrakcyjnej oferty, musimy pamiętać o tym, żeby zrealizować usługę lub sprzedać (i nierzadko utworzyć) produkt, który oferujemy.

Rozwój firmy

Własna firma, czyli pierwszy krok po sukces.

 

Decyzja, by rozpocząć własną działalność gospodarczą, jest więc dopiero początkiem drogi po sukces. Nie od dziś wiadomo, że aby dojść do celu, trzeba "wyruszyć w drogę". By posiadać świetnie prosperującą firmę, trzeba przejść przez wiele etapów jej rozwoju. Należyta staranność i pomysłowość w tworzeniu i rozwoju własnej działalności, nie zawsze jednak przekładają się na rentowność firmy. Statystyki pokazują, że co trzecia nowopowstająca firma zostaje zamknięta już w przeciągu pierwszego roku. W przeciągu kolejnych czterech lat, dotyka to ponad 70% początkujących przedsiębiorców.

 

Tym, co najczęściej gubi nowych przedsiębiorców, jest zbyt duża konkurencja lub nieterminowe regulowanie należności przez Klientów. Nawet chwilowy brak płynności finansowej może mieć zgubne skutki dla firmy.

 

Ucząc się na błędach innych...

 

Jak okazuje się, wielu właścicieli firm wyciąga wnioski z podobnych, nawet negatywnych zdarzeń, a korzystając ze zdobytego doświadczenia, otwiera kolejne firmy, które odnoszą... spektakularny sukces. Nic nie uczy tak dobrze, jak własne doświadczenie i błędy. Tym bardziej warto korzystać z doświadczenia innych, którzy dzielą się swoją historią biznesu. Być może dzięki temu zaoszczędzimy sobie wielu trudności i znajdziemy się wśród 20-30% przedsiębiorców, których firma nie tylko nie upadła w ciągu kilku lat od założenia, ale także jest powodem do dumy i finansowej satysfakcji.

 

Z jakich porad od wieloletnich przedsiębiorców skorzystać?

 

  • Zrób dobre rozeznanie w branży, zbadaj konkurencję, przygotuj sobie biznesplan, strategię.
  • Postaw sobie cele krótkoterminowe i długoterminowe. Planuj.
  • Jeśli to możliwe, rozpocznij działalność, gdy będziesz mieć pewność, że od początku będziesz mieć 2-3 klientów.
  • Zorientuj się, czy możesz skorzystać z dotacji na otworzenie pierwszej działalności.
  • Przygotuj sobie "finansową poduszkę bezpieczeństwa", na wypadek nieterminowego opłacania faktur, rozważ zabezpieczającą Cię formę rozliczeń (płatność z góry na podstawie faktur proforma, faktury zaliczkowe).
  • Korzystaj z preferencyjnych kredytów dla firm. Pomogą Ci we wdrożeniu nowych technologii, zatrudnieniu pracowników, czy po prostu w zwiększeniu asortymentu.
  • Nie stój w miejscu. Bierz udział w konferencjach i szkoleniach, testuj nowe możliwości, poszerzaj usługi, asortyment.
  • Nie bój się dzielić zdobytym doświadczeniem. W ten sposób budujesz renomę i wizerunek specjalisty.
  • Opowiadaj o historii Twojej firmy, pokaż ją z perspektywy Twoich doświadczeń. Wszyscy uwielbiają słuchać opowieści, opowiedz więc swoją. Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoja firma zostanie dobrze zapamiętana, a Klienci chętnie skorzystają z jej usług.

 

Napisz do nas

Poznaj swoją ofertę kredytu!

Poznaj swoją ofertę kredytu!

Większość klientów wypełnia wniosek w 2 minuty. Ponad 90% otrzymuje odpowiedź w ciągu 24 godzin.

Bogatsi o wiedzę, jak w praktyce wygląda rzeczywistość pandemiczna, wiemy, że najlepiej w niej radzą sobie te firmy, które potrafiły szybko zareagować na zmieniające się warunki prowadzenia biznesu.

Pandemia COVID-19 przejdzie do historii jako przykład „czarnego łabędzia” – czegoś, co wydawało się niemożliwe, było całkowicie niespodziewane. Niewiele firm mogło się przygotować na to, co wydarzyło się w ostatnim roku, a jednak każda z nich musiała sobie poradzić…

W ramach Programu Pomocowego BGK zostały wprowadzone zmiany dot. kredytów z gwarancjami de minimis i COSME. Zmiany te obowiązują od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r. i mają na celu zminimalizować negatywne skutki pandemii w rozwoju firm.

De minimis to rodzaj wsparcia publicznego, które przeznaczone jest dla firm w ramach pomocy publicznej. Z pomocy de minimis mogą skorzystać przedsiębiorcy małych oraz średnich firm, które kładą nacisk na szkolenia oraz nowe inwestycje.