Szybki kontakt 787 788 774
Szybki kontakt 787 788 774
W życiu przedsiębiorcy nadchodzi czasem taki moment, gdy musi (lub chce) zatrudnić pracownika. Jest to przełomowa chwila, bo zazwyczaj oznacza, że zamiast fizycznie wykonywać usługi, jakie świadczy, może zająć się zarządzaniem firmą, pozyskiwaniem nowych klientów, a także innymi rzeczami, które są istotne w dobrze działającym przedsiębiorstwie.
Jeśli taka sytuacja dotyczy także Ciebie, ale nie posiadasz doświadczenia w rekrutacji i nigdy wcześniej nie zatrudniałeś/aś pracowników, zapewne zastanawiasz się... od czego zacząć. Niezależnie od tego, czy rekrutować będziesz we własnym zakresie, czy może zlecisz rekrutację agencji pracy, jest coś, co musisz zrobić na samym początku...
Utwórz ofertę pracy
Oferta pracy to ogłoszenie, w którym zawarte są najważniejsze kwestie dot. stanowiska, Twoich oczekiwań i oferowanych warunków.
Przeanalizuj procesy i działania w firmie
Zastanów się dobrze, jakie zadania chcesz powierzyć nowej osobie. Zacznij od przeanalizowania procesów w firmie i tego, które działania chcesz przekazać pracownikowi.
Wypisz obowiązki pracownika
Jeśli masz za sobą powyższy punkt, możesz już określić, jakie obowiązki czekają przyszłego pracownika, jakie będą jego zadania. Posiadając odpowiednie doświadczenie, staraj się realistycznie ocenić, ile działań będzie mógł wykonać w zaplanowanym dla niego/niej wymiarze pracy.
Wypunktuj wymagania dot. umiejętności pracownika
Zastanów się, jakie umiejętności musi posiadać przyszły pracownik, by sprostać stawianym przed nim zadaniom. Jakie cechy i umiejętności będą przydatne w wykonaniu pracy.
Określ formę zatrudnienia
Napisz, jaką formę zatrudnienia planujesz (umowę o pracę, zlecenie, a może umowę o dzieło).
Wpisz widełki (przedział kwotowy) wynagrodzenia
Nie jest to oczywiście konieczne, jednak coraz bardziej popularne. Być może w ten sposób zaoszczędzisz sobie i kandydatom straty czasu, jeśli Wasze wzajemne oczekiwania finansowe będą się całkowicie różnić.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych a RODO
Poproś, aby w aplikacjach znalazł się odpowiedni zapis dot. możliwości przetwarzania danych osobowych kandydata. Jest to konieczne do tego, abyś mógł/a się z nimi skontaktować.
Napisz kilka słów o firmie
Nie wszyscy muszą znać Twoją firmę. Przedstaw ją w kilku zdaniach. Pamiętaj, że pomogą one kandydatom podjąć decyzję dot. aplikacji, ale także zwiększą świadomość przedsiębiorstwa wśród wszystkich, którzy przeczytają ofertę. Uznaj więc, że jest to forma reklamy Twojej firmy, poświęć więc na nią więcej, niż przysłowiowe pięć minut.
Przejrzyj konta firmowe w kanałach społecznościowych i opinie o firmie
Domyślasz się, że kandydaci zrobią rozeznanie nt. Twojej firmy w Internecie. Jeśli posiadasz konta firmowe na Facebooku lub LinkedIn, upewnij się, że wizerunek, jaki tam kreujesz, pokazuje Twoją firmę w przyjaznym świetle.
Czujesz, że zatrudnienie pracownika, pozwoli Ci szybko rozwinąć przedsiębiorstwo? Skorzystaj z preferencyjnych kredytów obrotowych lub inwestycyjnych, które posiadają rządowe gwarancje spłaty, lub dowiedz się o dofinansowaniach do zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Twoja firma zasługuje na najlepsze finansowanie! Sprawdź naszą ofertę i zyskaj więcej