Jak wyróżnić usługi swojej firmy na tle konkurencji?

usługi kredytowe


Mierzenie się z konkurencją brzmi strasznie, jednak gdy decydujemy się na prowadzenie biznesu, trzeba być odważnym, a do każdego wyzwania podchodzić z otwartą głową. Aby wyróżnić się na tle konkurencji nie trzeba inwestować milionów w najlepsze agencje marketingowe.

Swoją obecność na rynku można zaznaczyć trzymając się kilku prostych zasad. 


1. Zaangażowanie i aktywność 


Od dzisiejszych sprzedawców oczekuje się zaangażowania, i to takiego, które widać. Nie wystarczy położyć towar na półce, utworzyć stronę internetową, czy dać ogłoszenie do gazety. Za zaangażowaniem kryje się mnóstwo małych rzeczy, które dopiero razem tworzą pozytywny wizerunek firmy.

Na tle konkurencji warto wyróżnić się aktywnością. Bycie szefem to nie tylko wydawanie poleceń. Jeśli przykład idzie z góry, to warto go dać pracownikom, co z pewnością przełoży się na jakość usług firmy. Zaangażowany zespół, ludzie znający firmę od podszewki są w stanie zdziałać więcej, niż najlepszy plakat. 


2. Oryginalność


Konkurencja w każdej branży jest tak duża, że standardowe projekty nie są już atrakcyjne. Oferowane usługi muszą być oryginalne. Dobrym pomysłem będzie innowacyjne spojrzenie na oferowane usługi. Świeżość i pomysłowość z pewnością zostaną docenione przez klientów. Warto zaciekawić klientów i podtrzymywać ich zainteresowanie. Dobrym pomysłem będę tematyczne promocje, cykliczne wydarzenia lub oryginalny wygląd salonu/sklepu. 


3. Solidność, terminowość, konsekwencja


Wśród ciągle rosnącej konkurencji pojawiają się oszuści i naciągacze. Chcąc się wyróżniać warto postawić na solidność i konsekwencję. Bardzo ważna jest również terminowość, dzięki której klienci będę do nas wracać. 


4. Słuchanie klientów 


Rozwój to cel każdej firmy. Aby być bardziej konkurencyjnym, warto słuchać swoich klientów. Kto, jak nie oni, trafnie oceni, co jest warte poprawy? 


5. Stosunek ceny do jakości


Klienci zwracają uwagę na jakość, ale również na cenę. Aby wyróżnić się na tle konkurencji - warto ustalić odpowiedni stosunek ceny do jakości. Nie chodzi o maksymalną obniżkę. Kiedy klienci zauważą, że nie przepłacają i otrzymują jakościowe usługi lub doskonałe prodkty, będą wracać. 


Jeśli masz pomysł na rozwój swojej firmy, ale brakuje Ci budżetu na wprowadzenie go w życie, przeczytaj o wsparciu przedsiębiorców w ramach projektów unijnych De Minimis i PLG Cosme, a w razie zainteresowania, skontaktuj się z nami.