Jak podczas martwego sezonu w firmie planować ożywienie kolejnego?


Czy wiesz, że martwy sezon dotyka nawet firmy specjalizujące się w… filmowaniu wydarzeń dronem?


W okresie zimowym na mniejsze zarobki są narażone przedsiębiorstwa organizujące imprezy plenerowe, właściciele letnich kurortów czy firmy budowlane. Spada sprzedaż produktów i usług z branż, których nie policzy się na palcach jednego człowieka. Jeśli martwy sezon w Twojej branży trwa teraz i przygotowujesz plan na najbliższe miesiące, pamiętaj, że możesz w nim uwzględnić finansowanie zewnętrzne, jakim jest kredyt ze wsparciem rządowym. Tutaj możesz zapytać nas o szczegóły.


Tchnij w życie kreatywne i rozwijające pomysły


Rafał z Naddachami.pl radzi, aby przestój w miesiącach zimowych wykorzystać kreatywnie. Osoby zajmujące się filmowaniem dronem czy fotografowaniem mogą podszkolić się np. w fotografii nocnej.

Czas, który masz do dyspozycji dzięki mniejszej ilości klientów, wykorzystaj na szlifowanie umiejętności, które poszerzą Twój katalog usług. Jeśli do tej pory Twoi specjaliści mieli urwanie głowy w pracy, w martwym sezonie wysyłaj ich na rozwijające kursy. Przeczytaj, dlaczego szkolenia są ważnym motywatorem dla pracowników.


Konkurencja ledwo żywa? Przejrzyj ją na wylot


Wykorzystaj wolne moce przerobowe pracowników i zaangażuj ich w wielotorową analizę konkurencji. Zleć specjalistom przegląd działań branżowych rywali – od marketingowych po dostępność produktów w sklepie internetowym.

Warto także sprawdzić działania zagranicznych marek – nawet jeśli nie są Twoją bezpośrednią konkurencją. Takie analizy z życia wzięte są inspirujące. Po zebraniu przykładów i wniosków możecie stworzyć własny plan działań na kolejne miesiące, uwzględniający promocję firmy online.


Śpij spokojnie na… poduszce finansowej?


Według badań BGŻOptima 31% Polaków oszczędza chaotycznie – bez konkretnego celu i stałej kwoty do odłożenia co miesiąc. Jeśli w identyczny sposób oszczędzasz firmowe pieniądze, w przypadku utraty płynności finansowej możesz mieć problem z powrotem do gry.

Kiedy ruch w biznesie przymiera, zmniejszają się wpływy. Na przykład w branży budowlanej liczba zamówień na roboty w grudniu jest mniejsza ponad 3-krotnie w porównaniu do lipca. W takiej sytuacji kluczowe są zarówno terminowe płatności, jak i pieniężne zabezpieczenie.

W martwym sezonie porównaj produkty i usługi finansowe dla firm takie jak faktoring, lokaty bankowe czy kredyt kupiecki, które w przyszłości ułatwią Ci zarządzanie finansami nawet w przypadku nierzetelnych kontrahentów.