PN - PT 9:00 - 17:00

Czy Black Friday się opłaca?


Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek, wypadający w pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia, przywędrował do nas zza oceanu, gdzie jest prawdziwym świętem zakupów. W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Wielkiej Brytanii dzień ten jest celebrowany poprzez znaczne obniżki cen produktów i wszelakiego asortymentu, często sięgające poniżej 50 procent wartości. Moda na Black Friday szybko rozprzestrzeniła się również w krajach Unii Europejskiej, chociaż należy zauważyć, iż nie są to obniżki i przeceny tak wielkie, jak w sklepach amerykańskich.

Pomimo to, z perspektywy europejskiego, w tym również polskiego klienta, Czarny Piątek jest opłacalny. Czy jednak tak samo wygląda to z perspektywy właściciela firmy?

 

Black Friday z punktu widzenia właścicieli

 

Oczywiście, organizacja Czarnego Piątku w sklepie, firmie bądź innym przedsiębiorstwie, z pewnością jest dobrym działaniem reklamowym i PR-owym. Tym bardziej, iż większość uznanych na polskim rynku marek, od kilku lat aktywnie uczestniczy w tym przedsięwzięciu. Wysokość obniżek jest kwestią indywidualną i należy ją rozpatrywać pod względem posiadanego kapitału. Jednak, jak pokazuje analiza ostatnich lat, działające w Polsce konsorcja o większym kapitale - wcale nie organizowały dużych przecen, a raczej stosowały chwyty socjotechniczne.

 

Tak, aby konsument miał poczucie zaoszczędzenia dużej sumy pieniędzy, gdy tymczasem obniżka była naprawdę niska, bądź nie było jej wcale. Według badań przeprowadzonych w roku 2015, w polskich sklepach organizujących Czarny Piątek, zmalało jedynie 16% cen, niezmienionych pozostało 72%, natomiast 12% cen wzrosło! Ponadto, biorąc pod uwagę fakt, iż przewidywania mówią, że w roku 2019 w Black Friday wybiera się do sklepów 72% Polaków, a każdy z nich przeciętnie zostawi w sklepie ponad 350 zł (czyli więcej niż w normalnym dniu handlowym) Czarny Piątek jest niezwykle opłacalny dla właścicieli.

 

Black Friday a usługi

 

Wyprzedaże Czarnego Piątku kojarzone są przede wszystkim z branżą odzieżową, tymczasem od kilku lat coraz efektywniej wykorzystywane są w różnorakich branżach, także usługowych. Jest to efektywna metoda na sprzedanie więcej usług firmom, które dzięki obniżkom mają okazję poznać jakość działań, i po upływie okresu promocyjnego - skorzystać z usług na standardowych - pełnopłatnych - warunkach.

 

Wyprzedaże z okazji Balck Friday to także okazja dla firm do skorzystania z oferty promocyjnej B2B. To nie tylko możliwość poznania usług, ale także realna szansa na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa, poprzez zastosowanie takich rozwiązań technologicznych lub wdrożenie takich usług, na które - przy regularnych cenach - nie byłoby ich stać. Tak więc wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku mogą stać się w ten sposób dźwignią dla rozwoju przedsiębiorstwa.

 

Jeśli chcesz szybko rozwinąć firmę i nie czekać na Black Friday, możesz skorzystać ze wsparcia unijnego udzielanego w ramach preferencyjnych kredytów inwestycyjnych lub obrotowych. By dowiedzieć się wiecej na ten temat, skontaktuj się z naszym konsultantem.

KREDYT DLA SPÓŁEK ZOO

  • Uproszczone procedury
  • Bez BIK prezesa i udziałowców
  • Wniosek i decyzja 100% online

Szukasz kredytu?

Sprawdź dostępne oferty finansowania dla Twojej firmy!